مزایای بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس بهترین انتخاب

بلوک اتوکلاوشده ، در مقایسه با مصالح سنتی در بالاترین رده قرار دارد . این بلوک به شکلی طراحی و ساخته شده است که جایی برای خطا و نقص باقی نمی گذارد . همچنین مقاومت فشاری بالایی دارند و به صرفه ترین انتخاب یک مهندس و معمار خواهند بود . انتخاب این محصول ، علاوه بر مدیریت و کاهش هزینه های شما ، سرعت اجرای کار را هم تا چند برابر افزایش می دهد و از هزینه های اضافی جهت طولانی شدن پروژه ی شما جلوگیری می کند .

محبوبیت و معرفی بلوک هبلکس و ویژگی های آن

یکی از دلایل محبوبیت بلوک هبلکس در بازار مصالح ساختمانی ، مزیت های قابل توجه آن نسبت به دیگر بتن های ساختمانی است . وزن بسیار سبک بلوک هبلکس ، راحتی کار با آن را تا چند برابر،افزایش می دهد و سرعت اجرای کار هم بیشتر و بیشتر می شود . بنابراین نیروی کار شما به راحتی می تواند با بلوک هبلکس(AAC)کار کند و نیاز به تخصص زیادی ندارد ؛ تنها با رعایت چند نکته می تواند دیوارچینی را با بلوک هبلکس ، پیش ببرد . بلوک هبلکس ، محدودیتی برای برش خوردن با اره ندارد ؛ به راحتی می توان کانالی برای عبور سیم برق ، پریز و یا لوله آب در آن ایجاد کرد . سرعت اجرای دیوار چینی با بلوک هبلکس به دلیل ابعاد بلوک هبلکس و راحتی کار با آن ، نسبت به دیوارچینی با آجر سه برابر افزایش می یابد .

مزایای بلوک هبلکس

وزن کم

این بلوک به دلیل سبک بودن ، بار وارد شده به سازه را کاهش داده و همین موضوع باعث مقاومت بیشتر آن در برابر زلزله می شود .

مقاومت در برابر حرارت

 وجود حباب در بلوک هبلکس که بصورت شبکه های حبابی است باعث می شود که به هیچ عنوان گرما و سرما از آن عبور نکند . میزان این مقاومت تا حد بسیار زیادی قابل لمس است .

مقاومت در برابر آتش و یخ زدگی

یکی دیگر از مزایای بلوک هبلکس مقاومت در برابر آتش گرفتگی و یخ زدگی است که در ساخت ساختمان بسیار اهمیت دارد .

عایق صوت

عایق صوت بودن از ویژگی های پر اهمیت بلوک هبلکس است که امروزه با توجه به گسترش زندگی آپارتمان نشینی ، و با وجود سر و صدای بالا ، عایق بودن خانه در برابر صوت از مسائل مهم می باشد.

اجرای سریع سازه

باتوجه به سبک بودن بلوک هبلکس سرعت اجرای آن نیز بسیار بالا می رود .

اندازه بلوک (AAC) دقیق است و ضایعات را به حداقل میرساند .

سرعت کار با بلوک های سبک تولید شده سه برابر سرعت دیگر مصالح است  . این بلوک ها را به راحتی میتوان به هم وصل کرد .

این بلوک ها را به راحتی میتوان سوراخ و ارّه کرد .

بلوک هبلکس را با چسب به هم متصل میکنند و مشکلات ترک خوردگی به حداقل میرسد .

بلوک سبک ، انتخابی منحصر به فرد و مقرون به صرفه برای همه نوع مشتری از جمله مهندس ناظر،پیمانکار و دیگر نیروهای کار می باشد . بتن سبک هبلکس را مقرون به صرفه می نامیم چون تمامی انتظارات یک مصرف کننده و خریدار را برآورده خواهد کرد .

بلوک هبلکس گزینه ای مناسب برای ایمنی دربرابر زلزله

طبق محاسبات ثبت شده راجع به ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله ، استفاده از مصالح سبکی هم چون بلوک سبک هبلکس ، به صرفه ترین و کاربردی ترین راهکار برای ایمن کردن ساختمان ها در برابر زلزله ، می باشد . کافیست تا وزن بلوک هبلکس را با وزن آجر مقایسه کنیم تا به این موضوع پی ببریم . وزن هر یک متر مکعب بلوک سبک هبلکس برابر با ۶۰۰ کیلوگرم می باشد .  این وزن معادل با تعداد ۸۶۶ آجر که وزنی حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم دارد ، می باشد .

بلوک هبلکس بهترین انتخاب برای ساختمان سازی امروزی است .

پروژه های ساختمانی که از بلوک سبک هبلکس استفاده می کنند ، کاهش چشم گیری در دستمزد های داده شده به کارگران خود خواهند داشت ، چرا ؟؟

به دلیل اینکه سرعت اجرا بالا می رود و در نتیجه نیروی کمتری را به خود اختصاص می دهد . ملات مصرفی  که برای بلوک هبلکس استفاده می شود بسیار کاهش می یابد . به همین خاطر بار وزنی داده شده به ساختمان ، کمتر خواهد شد . زمانیکه  ملات کمتری استفاده شود و بار کمتری به ساختمان وارد شود ، ابعاد سازه نیز کاهش می یابد که این امر خود باعث کاهش بسیار چشمگیر هزینه مصالح ساختمانی شما خواهد شد . جالب است بدانید که حتی ضایعات بلوک سبک هبلکس هم قابل استفاده به عنوان پوکه می باشد ، در حالیکه ضایعات باقی مانده از آجر ، اغلب بدون استفاده خواهد ماند .

کاربرد گلوله های فولادی ، آسیاب ، بالمیل

از گلوله فولادی اغلب در صنایع مختلف به منظور آسیاب و مخلوط کردن مواد استفاده می شود. برخی از کاربردهای رایج گلوله های فولادی عبارتند از:

  1.  معدن : از این گلوله ها برای آسیاب کردن سنگ معدن و سایر مواد معدنی همچون طلا، نقره، مس و سایر فلزات استفاده می شود.
  2. صنعت سیمان : در صنعت سیمان برای آسیاب کردن کلینکر ( ماده اولیه ای است که برای تولید سیمان استفاده می شود.) برای تولید سیمان استفاده می شود.
  3.  شیمیایی :  در مخلوط کردن و آسیاب کردن مواد شیمیایی برای تولید محصولات مختلف استفاده می شود.
  4.  داروسازی : گلوله آسیاب ، برای آسیاب کردن داروها به صورت پودر استفاده می شود تا راحت تر جذب بدن شوند.
  5. صنایع غذایی : از گلوله های فولادی ، برای آسیاب کردن محصولات غذایی مانند پودر کاکائو، ادویه ها و دانه های قهوه استفاده می شود.
  6.  سرامیک :  برای آسیاب و مخلوط کردن مواد سرامیکی برای تولید کاشی ، سفال و سایر محصولات استفاده می شود.
  7. و…

به طورکلی ، می توان گفت که گلوله های آسیاب کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند .

مقایسه بلوک هبلکس با آجر

در این مقاله قصد داریم در رابطه با مقایسه بلوک هبلکس و آجر و همچنین در مورد مقایسه ویژگی های مختلف آنها مانند مقاومت فشاری ، هزینه ساخت ، هزینه ملات ، هزینه نیروی کار ، اندازه ، وزن ، نحوه اجرا ، کارایی ، اتصالات ، تراکم و موارد استفاده آن توضیح دهیم .

خاک رس از ترکیبات اصلی آجر می باشد . این ماده در خاک طبیعی یافت می شود . همچنین مصرف بیش از اندازه از خاک رس ضربه ای جبران ناپذیر به منابع محیط زیست خواهد زد . بنابراین در میزان مصرف این ماده ارزشمند و طبیعی باید نهایت دقت را به عمل آورد .

ساختار بلوک سبک هبلکس و آجر

بلوک سبک هبلکس یک ماده ساختمانی از بتن سبک ، می باشد . ترکیبات بلوک هبلکس شامل : آهک ، سیمان ، آب و پودر آلومینیوم تشکیل شده است . بتن هوادار اتوکلاوشده یک مصالح ساختمانی سبز یعنی سازگار با محیط زیست می باشد . این بلوک  برخلاف دیگر مصالح ساختمانی سنتی و قدیمی هیچ ضرری برای محیط زیست و منابع طبیعی ندارد . بلوک aac دارای وزن سبک ، تحمل بار بالا و عایق بندی فوق العاده است .  بلوک هبلکس تحت فشار و گرما در اتوکلاو پخته می شود . در ساختار بلوک هبلکس که دارای مقاومت فشاری بالاست ، مانند بتن ، هوا وجود دارد . به همین دلیل بلوک هبلکس را بتن هوادار اتوکلاو شده نیز می نامند .

روش های مختلفی برای دسته بندی انواع آجر با توجه به ماهیت ، اندازه ، ویژگی ها ، جذب آب و … وجود دارد . آجر از گذشته ، مورد استفاده در ساخت و ساز بوده است . امروزه آجر و مصالح سنتی قدیمی  جای خود را به بلوک هبلکس و مصالح نوین ساختمانی داده اند .

بلوک هبلکس ، از مصالح  نوین ساختمانی هستند که توسط بشر اختراع شده است . این بلوک ها با اینکه زمان چندان زیادی از اختراع آن ها نمی گذرد ، اما از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند .

بررسی شرایط سازگاری با محیط زیست در بلوک هبلکس و آجر

آجرها دارای وزن بالاتر و چگالی بیشتری نسبت به بلوک های هبلکس هستند .  به همین خاطر میزان بار مرده موجود در ساختمان را افزایش می دهند و همین موضوع خود دلیلی برای کاهش استقامت سازه خواهد بود . به دلیل استفاده خاک رس در ساختار آجر ، تولید آجر موجب آسیب جدی به محیط زیست و نابودی آن می شود .

بلوک های هبلکس ، وزن سبکی  دارند . به همین دلیل بار وارده به سازه کاهش می یابد . همچنین مقاومت سازه نیز افزایش می یابد .  برای ساخت بلوک های هبلکس نیازی به خاک رس نیست و آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود . از طرفی این بلوک ها بهترین عایق می باشند و در حفظ انرژی  نیز کارآمد هستند . بنابراین به پایداری منابع سوختی نیز کمک می کنند . به طور کلی ، طبق موارد ذکر شده در رابطه با بلوک هبلکس و آجر می توانیم نتیجه بگیریم که بلوک های هبلکس دارای سازگاری بیشتری با محیط زیست هستند .

طول عمر بلوک هبلکس بیشتر است یا بلوک های آجری؟

کارشناسان طول عمر سازه ای که با بلوک  هبلکس ساخته می شود را خیلی بیشتر از آجر  می دانند . همچنین  بلوک های هبلکس به صرفه تر از بلوک های آجری می باشند .

نتیجه گیری

در این مقاله ، مقایسه ای اجمالی بین بلوک هبلکس و آجر انجام دادیم . در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که بلوک هبلکس با توجه به مزایای فوق العاده ای که دارد در مقایسه با مصالح سنتی قدیمی بسیار کارآمد تر و به صرفه تر می باشد . به منظور ارائه اطلاعاتی در زمینه مصالح ساختمانی نوین به شما همراهان عزیز ، این مقاله را تحت عنوان مقایسه بلوک هبلکس و آجر و مصالح سنتی قدیمی تالیف نموده ایم . امید است توانسته باشیم در این زمینه ، اطلاعات مفیدی به شما مخاطبان ارجمند داده باشیم.