گلوله های فولادی

گلوله های فولادی و کاربرد آن در صنایع

گلوله های فولادی ، از جمله ابزارهای پرکاربرد در صنایع مختلف می باشند . جنس این گلوله ها از فولاد می باشد . فولاد ، فلزی بسیار سخت و مقاوم است .  گلوله های فولادی ، در انواع سایز های مختلف تولید می شوند . در صنایعی که در زمینه تولید انواع مواد معدنی فعالیت می کنند . این گلوله ها ، به عنوان عامل خرد کننده مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرند . به عنوان مثال در معادن تولید سیمان ، برای خرد کردن و به اصطلاح آسیا کردن سنگ ها از این گلوله ها استفاده می شود . که بر اساس صنعتی که این گلوله ها در آن کاربرد دارند . از سایز های مختلف این گلوله ها استفاده می شود . در ادامه سعی بر این است تا شما را با گلوله های فولادی و کاربرد آن در صنایع آشنا کنیم .

تولید گلوله های فولادی به روش رول فورج

همانطوری که در ابتدای این مقاله گفتیم ،این گلوله ها کاربردهای ویژه ای در صنایع مختلف دارند . که سبب می شود میزان استفاده از این گلوله ها توسط صنایع مختلف افزایش یابد . معمولا در تولید این نوع گلوله ها ، از روش رول فورج استفاده می شود . هنگامی که در تولید این گلوله ها ، از این روش استفاده می شود . گلوله های تولید شده را گلوله های رول فورج نیز می نامند . استفاده از روش رول فورج در تولید این گلوله ها دارای مزایایی می باشد . به عنوان مثال گلوله های رول فورج دارای سطحی صاف و عاری از هر گونه عیب های سطحی می باشند . که باعث افزایش کارایی آن ها در خرد کردن مواد معدنی گوناگون می شود . بعلاوه این گلوله ها ، دارای چگالی بسیار بالاتری نسبت به سایر گلوله ها می باشند . چگالی بالای این گلوله ها ، سبب می شود که نسبت به سایر گلوله ها ، سطح آن ها کم تر دچار سایش و شکستگی شده . برای مدت طولانی تری بتوان از این نوع گلوله ها در خرد کردن مواد معدنی استفاده کرد . و نیاز به خرید گلوله های جدید بسیار کاهش می یابد .

کاربرد های گلوله های فولادی

گلوله های فولادی کاربردهای فراوانی دارند . از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های گلوله های فولادی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

کاربرد در آسیای معدن های مس

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های گلوله های فولادی ، کاربرد آن ها در آسیا کردن مس در معادن مس می باشد . همانطور که می دانید کشور ایران ، در زمینه تولید مس با کیفیت بالا ، یکی از برترین کشورها در جهان می باشد . لذا استفاده از این گلوله ها در معادنی که در سطح کشور ایران وجود دارند ، امروزه بسیار افزایش پیدا کرده است . یکی از استان هایی که وجود معادن عظیم مس در آن ، باعث استفاده زیاد آن ها از این نوع گلوله ها شده است ، استان کرمان می باشد . معدن مس کرمان ، مس رفسنجان و … در این استان وجود داشته و عملیات بهره برداری از مس این معادن ، یک صنعت پر سود را برای این استان فراهم نموده است .

کاربرد در آسیای معدن های سنگ آهن

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های این نوع گلوله ها ، کاربرد آن در آسیا کردن سنگ های آهن ، در معادن سنگ آهن می باشد . در بعضی موارد لازم است تا سنگ های آهن آسیا شده و آسیا شده ی این سنگ ها ، برای کارخانجات و صنایع مختلف در سراسر کشور ، مورد استفاده قرار می گیرد .

علاوه بر کاربرد هایی که برایاین گلوله ذکر شد ، این گلوله ها ، دارای کاربرد های دیگری نیز می باشند که از جمله آن ها می توان به استفاده و کاربرد آن ها در کارخانجات سیمان اشاره کرد . بعلاوه در گندله سازی نیز از این گلوله ها استفاده می شود . گندله به گلوله های کوچک و ریزی گفته می شود که از نرمه های سنگ آهن تولید می شوند .

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این است تا شما عزیزان با گلوله های فولادی یا گلوله های رول فورج بیشتر آشنا شوید . در ادامه نیز توضیحاتی از مهم ترین  کاربردهای گلوله های فولادی و کاربرد آن در صنایع را خدمت شما دوستان ارائه نمودیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید .